Home / Ország, Világ / Belföldi hírek / Az RTL Klub a leghitelesebb, a megyei lapok a lista végén és még az olvasótáboruk is fogy

Az RTL Klub a leghitelesebb, a megyei lapok a lista végén és még az olvasótáboruk is fogy

A fideszes tulajdonba került megyei lapok olvasottsága zuhan: ezzel egy olyan intézményt tesznek tönkre, aminek fontos szerepe volt a vidék életében – írta ma az Azonnali.hu.

Írásuk apropója a HVG mai cikke, amiből az is kiderül, hogy „a megyei napilapok példányszáma változatlanul zuhan. Amióta a Mészáros Lőrinc-féle Mediaworkshöz kerültek ezek a lapok, majd onnan át a kormánypárti médiaalapítványhoz, folyamatosan esik az olvasótáboruk. 2018 összes negyedévében 10-11 százalékos esést mértek az egy évvel korábbihoz képest, és 2019 első három hónapjában is -11 százalékos a mutató, vagyis még a tavalyi rémes adatot is sikerült tovább rontani…„

A fideszesek is hisznek az RTL Klubnak, a nem fideszesek nem hisznek a közmédiának

A Szabad Pécs e közben azt írta: a teljes lakosság körében a RTL híradásai a legmegbízhatóbbak. Még a fideszesek többsége is hisz nekik. A “közszolgálati” médiának viszont szinte csak a fideszesek hisznek. A Mérték Médiaelemző Műhely és a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet közös kutatását Pécsen is bemutatták. Hann Endre, a Medián vezetője ismertette a 2018-as 1200 fős reprezentatív mintán, személyes kérdésfeltevéses módszerrel készült vizsgálat eredményeit.

Ha a teljes lakosságot nézzük, akkor a televízió elérése megkérdőjelezhetetlen. Azonban a korcsoportok, lakhely vagy éppen iskolázottság szempontjából már más a helyzet. Például a fiatalabbak jelentős része egész egyszerűen nem tájékozódik a tévéből, sokaknak nincs is tévéje. A diplomásoknál pedig az internet, mint tájékozódási forrás már meg is előzi a tévét.

Az olvasók a legkevésbé a megyei napilapokat tartják hitelesnek, ezt a hírforrást mindössze a lakosság 4%-a tartja teljes mértékben megbízhatónak.

A hitelességi sorrend: RTL Klub 59 %, ATV 55, HVG 54, m1 54, Index.hu 53, Kossuth Rádió 52… megyei napilapok 47.

 

A Szabad Pécsről egy amerikai rádióban 

Egy másik cikkében arról ír a pécsi hírportál: Néhány hete a Szabad Pécs szerkesztőségében járt a National Public Radio. A magyarországi médiaviszonyokról és az oldalunk történetével foglalkozó cikk tegnap jelent meg az egyik legfontosabb amerikai közszolgálati médium oldalán.

Fontosabb tételek a cikkből, a Szabad Pécs válogatása és fordítása alapján:

  • Miután Mészáros Lőrinc érdekeltségébe került a Dunántúli Napló, egykori munkatársai – Babos Attila vezetésével – alapították a Szabad Pécset,
  • Magyarországon a szabad, független média elleni küzdelem rendszerszinten zajlik, Orbán Viktor irányítása mellett nem csak az egyes lapok, de a hatóságok is fideszes irányítás alá kerültek,
  • Ezt a hegemóniát a Fidesz kommunikációs igazgatója tagadja, Hidvéghi Balázs szerint továbbra is “balliberális” és kormánykritikus túlsúly van a médiában,
  • A PécsMa főszerkesztője elismeri, hogy olvassa a Szabad Pécset, és azt állítja, hogy ők független hírszolgáltatást nyújtanak, senki nem mondja meg nekik, hogy mit írjanak le,
  • A Dunántúli Napló jelenlegi főszerkesztője nem kívánt szóba állni az amerikai tudósítóval,
  • A Szabad Pécset a 10 megszólított pécsi járókelőből csak hárman ismerték.

 

 

 

About Fónai Imre

Check Also

22 millió forinttal verte át ügyfeleit a siófoki autókereskedő

A siófoki ügyészség 27 rendbeli csalás bűntette miatt emelt vádat azzal a férfival szemben, aki …

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük