Home / Ország, Világ / Az osztrák alkancellár olyan médiát akart, mint Orbáné; le is kellett mondania…

Az osztrák alkancellár olyan médiát akart, mint Orbáné; le is kellett mondania…

Országvezetők őszinte pillanatai nálunk és a szomszédban…

 

Mérce.hu:

Múlt hét óta a teljes kormánypárti média azt szajkózza, hogy „Brüsszel támadja” a kormány által, a családvédelmi akcióterv keretén belül bejelentett „babaváró hitelt”. Az Európai Bizottság még a hétvégén adott ki egy közleményt, amelyben cáfolja ezt az állítást. Orbán Viktor ezek után azt mondta a Kossuth Rádióban, péntek reggel:

„Itt arról van szó, hogy persze nekünk jogunk van bevezetni a babaváró támogatást, csak azt a helyzetet szeretnénk mindenképpen elkerülni, hogy a bevezetést követően jogi eljárást indítson velünk szemben az Európai Bizottság. (…) Tehát az egész programnak a biztonsága érdekében mi azt kértük Brüsszeltől, hogy előzetesen adjon ki egy jóváhagyást, (…) és ne hozzuk egymást, mármint a magyar családokat, a bankokat, a költségvetést, a magyar államot olyan helyzetbe, hogy megindít valamit, amit után kénytelen vagy megállítani, vagy korrigálni. (…) Ezért egy úgynevezett előzetes hozzájárulást kértünk, és ezt nem akarják megadni” – mondta a miniszterelnök.

 

444.hu:

Amikor az osztrák alkancellár a most előkerült ibizai bulivideóján arról magyaráz az állítólagos orosz milliárdosoknak, hogyan vásárolhatnák fel és állíthatnák a pártja szolgálatába az egyik legnagyobb osztrák bulvárnapot, a Kronen Zeitungot egy itthon jól ismert nevet is bedob. „Heinrich Pecina egy olyan befektető, aki az elmúlt 15 évben minden magyar lapot megvett és előkészített Orbánnak” – adott ötletet  Heinz-Christian Strache az oroszoknak.

Pecina volt az, aki 2016-ban bezárta a Népszabadságot, majd nem sokkal később a vidéki lapok nagy részét kiadó Mediaworksöt pedig eladta Mészáros Lőrincnek. Később az osztrák üzletember újabb vidéki lapokat vásárolt fel.

A tulajdonosváltás után a lapok látványosan propagandaüzemmódra álltak át: a nem elég kormánybarát újságírókat és szerkesztőket szinte azonnal kirúgták, és attól kezdve az újságok törzsanyagát pedig egy központi szerkesztőségében állították elő.

Ezt a rendszert irigyelhette meg Strache is, mivel az ibizai videón arról beszélt, hogy „hasonló médiahátországot akarunk, mint amilyet Orbán is felépített”. Úgy számolt, hogy ha a Kronen Zeitung a választások előtt elkezdi tolni a pártját, nem 27, hanem 34 százalékot érnek el.

Cserébe az oroszok tarolhattak volna a közbeszerzéseken, ugyanis a megállapodás további része lett volna, hogy ha az FPÖ kormányra kerül, az orosz befektetők megkapták volna azokat az útépítési megbízásokat, amiket eddig a Strabag nyert meg.

Szombati hír: Strache osztrák alkancellár lemondott.

 

 

 

 

 

 

About Fónai Imre

Check Also

A budapesti közlekedési dugók teljesen összezavarták a természetet

Ez a szarvas is már csak a Dunában tud haladni, ezért ide menekült a nagykörútról.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük